torsdag 11 december 2014

Hur jag tar mig ann uppgiften?

Jag valde ett traditionellt föremål, en skål. Jag valde att göra den för att jag ville ha nåt som man kan använda till något och inte bara ha för att titta på som t.ex om man skulle göra ett träd i stål då skulle man inte kunna använda den till något utan bara ha för att kolla på. Om jag däremot gör en skål så kan man ha den till mycket t.ex att ha frukt eller liknande i den.

Mina förväntningar är väl att den ska bli så bra som möjligt att den ska ha snygga avslutningar på trådarna och att den helt enkelt blir så bra som möjligt och att man kan använda den utan att den går sönder eller att det skulle trilla igenom om man skulle lägga lite mindre saker i den.

Där jag har fått min ide är en bok som fanns i slöjdsalen där det var traditionella föremål i. Jag kollade också lite på Google för att se hur andra har gjort skålar. För att sedan tänka ut hur jag ville ha min egen skål. Så jag har kollat på ganska många olika och ville ha nåt som inte så många andra har gjort. För de flesta gjorde som en pelare eller vad man ska säga som skålen stod på men jag ville ha en som stod direkt på marken. Därför att jag själv tycker de blir mer stabilt och snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar