torsdag 11 december 2014

Expriment

Jag fick ett litet problem när jag skulle göra grunden till min skål. för att göra grunden tar man en skruvdragare och flätar ihop två trådar till en, de funkade skitbra när vi gjorde de för min kompis men för mig gick den sönder.. Så jag började om med en till grund och den gick sönder igen :(.  Så fick tänka om igen om hur man skulle lösa problemet. Då kom vi på att ja skulle löda ihop de trådar som hade gått av för att inte slösa på mer tråd om jag skulle göra om den igen och för att den inte skulle gå sönder igen.
Så när vi skulle löda ihop den så märkte vi att när man värmde upp tråden man skulle löda fast så gick de andra av av värmen. Så vi testade igen och höll alla trådar i luften där de skulle vara men de gick inte, de gick av igen. Så efter de tog vi alla trådar  och la på en stor platt skiva av järn så att alla delar låg där de skulle och så lödde vi ihop dom igen och då till slut så gick de. :)

Så de var mitt experiment. De uppstår fel och man måste hitta lösningar och de var de jag gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar